reklama

Šípky

Hlava ma znovu rozbolela, ako vtedy, keď som sa zobudila uprostred noci a viac nemohla zaspať. Spamätávanie sa zo snov, ktoré ma upokojili, no vzápätí sklamali, sny, ktorým som na chvíľku uverila. Tie neskromné túžby sa mi votreli do mysle, želala som si, nech sú pravdou, nočným vypovedaním, ktoré nie som schopná povedať nahlas.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Ráno som vyhodila všetky zhnité hrušky, ovocie, ktoré sa jednoducho nestihlo zjesť. Vtedy som si myslela, že ich budeme jesť uprostred chladných večerov a rozprávať sa o dňoch, čo prišli nečakane rýchlo. Myslela som na to, ako sme ich oberali a okolo boli samé osy, tento rok bolo hrušiek veľa, no ten čas bol skutočnou jeseňou. Ani toľko detí bežiacich po poli som už dlho nevidela, vravela som, pozri, všetky majú nad hlavou šarkany. Akoby sa dohodli z celého sídliska, hoci slnko už bolo klamlivé, oziabali ma ruky, na poli bolo blato, v diaľke farebné paneláky, no aspoň takto sme boli niekde na kraji, kde sa jeseň dala dýchať bez pohnutia, ako radostný kúsok ticha.

Už si nesadneme len tak na lúku a nebudeme žmúriť oči do slnka, ale to predsa nevadí, hovorila som si vtedy, budeme piť litre čaju z materinej dúšky, navštevovať staré cintoríny, pozerať čiernobiele filmy a opravovať to, na čo doteraz akosi nebol čas. Oberali sme černice na koláč a potom zbierali šípky. Tie šípkové kríky sa teraz tiahnu popri poliach, ich farba mi pripomína koniec leta, jediná jasná farba, ktorá žiari v jesenných daždivých dňoch. Vraj slzy, by mali byť z neustáleho hľadania dobra druhého, intenzívneho hľadania, no to prichádza vždy neskoro. A ustatá tvár, tá nie je z hľadania, hoci by mala byť.

V kupé zaťahujem záves, šípky rastú všade, i tu je rovnaká jeseň, len ovocie mi nechutí, hrušky, čo sme mali jesť uprostred studených večerov. Prisadnú si dvaja muži, páchnu dymom, čítajú knihy, v ktorých sa prelínajú príbehy, hovoria o Pardubiciach a Prahe. Takmer zaspávam, lebo v tú noc, keď som sa zobudila a bolela ma hlava, som už viac zaspať nemohla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Simona Adamcová

Simona Adamcová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Nepísať a zabrániť nášmu stretnutiu, len túto prosbu mi ticho splň, len to mi umožní ako-tak žiť ďalej, všetko iné ma bude iba naďalej ničiť. " Franz Kafka, 1921 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu